Hoe zien de trainingen er uit en wat kan je verwachten.

Opbouw van de schema's

De inhoud en opbouw van de hardlooptrainingen:

  • Warming-up = gezamelijk inlopen / losmaak oefeningen.  
  • Loopscholing, Coördinatie, techniek, kracht, stabiliteit en mobiliteit.
  • Interval, tempolopen en duurlopen.
  • Cooling-down = gezamelijk uitlopen / rekoefeningen.
  • De verschillende loopvormen, belasting zones, zullen worden gecombineerd in de verschillende trainingen.
  • Aanvullend daarop, (zie schema) een ondersteunende tempotraining en een herstelloopje.
  • De primaire training op woensdag (beginners maandag) , is de kerntraining (blessurepreventie) met coördinatie, techniek, kracht, satbiliteit, mobiliteit en loopscholing.
  • Aangezien het lastig is om de kerntraining individueel te doen is het advies zo mogelijk hieraan deel te nemen.
  • De duurloop op zondag is een lange duurloop met geringe tempo verschillen. De trainingen op woensdag zullen meestal worden begeleid door jullie trainer. De overige trainingen indien mogelijk,
  • Tijdens de trainingen zullen de verschillende trainingsonderdelen afwisselend voorkomen.
  • Door tempo verschillen en simpelweg het gegeven dat lopen een individuele sport is, en wij in een groep lopen. Is Ophalen in onze trainingen een vast onderdeel.